FILAMENTMANNEN AS
Org nr 823030452 Kanalgata 3, 3263, Larvik, Norway
Erlend Samuelsen, daglig leder
(+47) 93458660
post@filamentmannen.no

Kjøpsvilkår
Standard kjøpsvilkår for forbrukerkjøp over internett er gjeldende. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, personopplysningsloven og kredittkjøpsloven.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Vi er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.

Vi tar forbehold om feil i priser, tekst/spesifikasjoner, og at enkelte varer kan være utsolgt.

Betaling
Betaling foregår gjennom PayPal – vi aksepterer Vipps, Klarna, Visa, Mastercard og PayPal-konto.

Om du bestiller gjennom firma og ønsker å betale med faktura, påberegnes et gebyr på kr 35,-. Det tilkommer ikke gebyr for fakturaer som kan sendes elektronisk.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes

Klarna:
Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.

Frakt
Vi bruker Posten/Bring for sending av varer. Leveringstid er normalt 1-4 virkedager, enkelte områder/tidspunkter 4-6 virkedager. Fraktpris avhenger av bestillingens størrelse og leveringsområde. Finnes ikke varene på vårt lager, vil leveringstiden være 6-14 dager. Dersom pakken ikke blir hentet av kunde og returneres, tilkommer et gebyr på 250,-.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Pakkene kan spores via sporingsnummer fra Bring. Mer om servicepakke finner du her.
Dersom varene ikke er sendt innen to virkedager tar vi kontakt med deg via telefon eller e-post. Vi tar forbehold om at varene ikke er på lager.

I tillegg til en vektgrense på brevpost, har vi sett oss nødt til å sette en verdigrense. Dette har med uforutsigbarhet i Postens brevsendinger å gjøre og er et kompromiss mellom å kunne fortsette å tilby rimelige fraktalternativer og å minimere ulemper ved potensielle feil med brevpostsendinger. Denne grensen er på kr 400 inkl. mva.

Henting
Ved henting kan du hente varen i Kanalgata 3, 3263 Larvik etter avtale. Kontakt oss på tlf. 93458660 for å avtale henting, slik at vi kan ha varene klare til deg.

Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. 

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

Angrerettskjema finner du her.
Opplysninger om angrerett finner du her.

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).(8)

Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Lukk meny
×
×

Handlekurv